امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
معاون اوقاف: ت

وزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی «قرار دوازدهم» در کشور آغاز شد

شاهرود -  ابتکارآنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ۲۰ هزار بسته کمک معیشتی در قالب اجرای طرح «قرار دوازدهم» از امروز (سه‌شنبه) به مناسبت ولادت حضرت فاطمه‌(س) بین نیازمندان در کشور آغاز شد.
کد خبر: 16261
زمان انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶ بعد از ظهر -
11 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – حجت الاسلام غلامرضا عادل در حاشیه آیین اهدای ۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان شاهرود در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: توزیع این بسته‌های کمک‌معیشتی با همکاری معتمدان محلات و هیات امنای مسجدها در بین نیازمندان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ارزش هر بسته کمک معیشتی بیش از ۱۰ میلیون ریال است، ابراز کرد: طرح «قرار دوازدهم» به نام و یاد امام زمان‌(عج) در روز دوازدهم هر ماه نتیجه تلاش مهدی یاوران را به ثمر نشانده و به محرومان و افراد کم‌برخوردار خدماتی ارایه می‌کند.

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه این طرح در راستای ترویج فرهنگ انفاق و خدمت به نیابت و یاد و نام امام دوازدهم (عج) انجام می‌شود، ابراز کرد: طرح«قرار دوازدهم» با محوریت تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی در حال اجرا است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: تهیه و توزیع جهیزیه، آزادی زندانیان، توزیع کتاب و اجرای برنامه‌های فرهنگی در کنار توزیع بسته‌های کمک معیشتی در دستور کار است.

توزیع یکهزار سری جهیزیه بین زوج‌های نیازمند کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: یکهزار سری جهیزیه از ابتدای سال تاکنون بین زوج‌های جوان و نیازمند کشور توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش هر سری جهیزیه‌ اهدایی بیش از ۴۰۰ میلیون ریال است، اظهار کرد: تمامی اقلام این جهیزیه‌ها از کالاهای ایرانی و باکیفیت تهیه شده است.

حجت الاسلام عادل به توزیع ۱۰ سری جهیزیه طی امروز، دوازدهم دیماه در شاهرود اشاره کرد و گفت: این سری جهیزیه‌ها شامل پنج قلم کالای اساسی از جمله یخچال فریزر، فرش، جاروبرقی، سرویس آشپزخانه و اجاق گاز از محل نیات سادات به زوج‌های جوان اهدا شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: تشویق خیران در راستای کمک به امر تسهیل ازدواج جوانان، تهیه جهیزیه، کمک هزینه خرید مسکن در دستور کار قرار دارد.

وی از راه‌اندازی اتاق‌های عقد به صورت رایگان در امامزادگان‌(ع) خبر داد و گفت: عقد زوج‌ها در فضایی معنویی در ابتدای تشکیل زندگی برکات فراوانی برای آنها به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با نهادهای مسئول در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای زوج‌های جوان در دستور کار است، افزود: تهیه مسکن برای زوج‌های جوان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی در اولویت قرار دارد و در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت مسکن و شهرسازی امضا شده است.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *