امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
رییس مرکز اسلامی مسکو:

نقش «مقاومت» در معادلات منطقه‌ای تعیین‌کننده است

اصفهان - ابتکارآنلاین: نماینده ولی فقیه در روسیه و رییس مرکز اسلامی مسکو گفت: ظهور و بروز ادبیات و قدرت «مقاومت اسلامی»، امروز در معادلات منطقه‌ای و جهانی تعیین کننده بوده و روز به روز هم در حال گسترش است.
کد خبر: 16291
زمان انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵ بعد از ظهر -
21 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – حجت‌الاسلام والمسلمین صابر اکبری جدی روز پنجشنبه در همایش بین‌المللی «پیام طوفان‌الاقصی و اُفول نظام سلطه» در سالن «امیرکبیر» دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان افزود: امروز ادبیات و فرهنگ مقاومت نه تنها در بین امت اسلامی بلکه در میان دیگر جوامع هم طرفداران بسیار جدی پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه ظهور انقلاب اسلامی در ایران یک پدیده بسیار ویژه بود که در قرن گذشته رُخ داد و نتایج آن هنوز هم با قوت استمرار دارد، ادامه داد: تعبیر مقاومت نخستین بار برای مبارزه با ستمگران و مُستکبران توسط امام خمینی(ره) مورد استفاده قرار گرفت.

به گفته وی، انقلاب اسلامی پیام خود را در عرصه‌های مختلف برجا گذاشت که یکی از آنها بازگشت به دین و توجه به معنویت در عصر ستیز و مبارزه با دین، دینداری و معنویت بود.

رییس مرکز اسلامی مسکو اظهار داشت: این عبارت و اصطلاح، تنها بعنوان یک شعار باقی نماند بلکه در عمل هم جربان پیدا کرد و رزمندگان و شخصیت‌های مبارز روزبه‌روز به یکدیگر نزدیکتر شدند و در نهایت امروز شاهد یک جبهه بهم پیوسته مقاومت اسلامی در سراسر منطقه هستیم.

وی تصریح کرد: دوران خاصی در جهان، منطقه و کشورمان در حال سپری شدن است که خصوصیت‌های خاص خود را دارد.

حجت‌الاسلام اکبری افزود: در دوران معاصر برخلاف جریان سازش و تسلیم، جریان قدرتمندی شکل گرفت که برخلاف جریان سازش، معتقد به گرفتن حق مظلوم با مقاومت، صبرکردن و مبارزه همه جانبه است.

وی تاکید کرد: حوزه نظامی مقاومت نسبت به سایر بخش‌های آن نمود بیشتری دارد و امروز در این جبهه، گسترش، افزایش و پیوستگی قدرت نظامی را می‌بینیم.

رییس مرکز اسلامی مسکو گفت: گسترش فکر و ادبیات یاد شده در فرهنگ ملت‌ها، مهمترین و اساسی‌ترین جنبه مقاومت است که روزبه‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: اگر امروز در میان فلسطینیان نظرسنجی شود، بیشترشان معتقدند که تنها راه آنهاه مقاومت است برخلاف سال‌های نه چندان دور که جریان سازش بیشترین طرفدار را در میان آنان داشت اما امروز کاملا برعکس شده است.

نماینده ولی فقیه در روسیه با بیان اینکه امروز شخصیت‌های بسیار بزرگ مقاومت در بین رهبران یک ابرقدرت نیز کاملاً شناخته شده و بشدت مورد احترام هستند، افزود: در جریان تحولات روسیه و رویاری این کشور با غرب، روسها بعنوان یک راهبرد از این فرهنگ و ادبیات مقاومت متاثر شدند و در تعبیر رهبرانشان از این ادبیات و اصطلاح‌ها استفاده شد و هنوز هم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز ادبیات و فرهنگ مقاومت از جهان اسلام به سمت دیگر ملت‌ها نفوذ کرده و طرفداران بسیار جدی هم پیدا کرده است، ادامه داد: یکی از شخصیت‌های اصلی سیاست خارجی روسیه در یکی از ملاقات‌ها بصراحت گفت ایرانیان درست متوجه شدند که در برابر زیاده‌خواهی غرب مقاومت کردند و ما هم فهمیدیم که راه شما درست بوده و ما هم این راه را برگزیدیم و این مکتب، نسخه نجاتبخش روسیه هم محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام اکبری گفت: امروز در میان ملل کشورهایی که بشدت با جریان مقاومت دشمنی می‌کنند، ادبیات مقاومت طرفداران بسیاری پیدا کرده است در حالی که در گذشته چنین چیزی را نمی‌توانستیم مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه این مسائل در میان نُخبگان و اساتید دانشگاه و متفکران هم بشدت رصد می‌شود، تصریح کرد: تظاهرات صدها هزار نفری و یک میلیون نفری مردم لندن در پشتیبانی از جریان مقاومت و حمایت از حق مردم فلسطین و پس از کشتار رژیم صهیونیستی در غزه، بی‌سابقه بوده است.

رییس مرکز اسلامی مسکو تاکید کرد: هرچه که قدرت این ادبیات و حرکت بیشتر شود، برخورد دشمن هم خشن‌تر و شدیدتر و دشمنی آنها جدی‌تر خواهد شد و دست و پا زدن امروز دشمن به این دلیل است که از قدرت مقاومت، بشدت هراسان شده است.

حجت‌الاسلام اکبری تصریح کرد: همه ما بعنوان استاد و دانشجوی دانشگاه در این زمینه رسالت بسیار مهمی بر عهده داریم و این بعنوان یک سووال کلیدی محسوب می‌شود و امیدوارم قدردان شهدای بزرگ عرصه مقاومت اسلامی باشیم.

نخستین همایش بین‌المللی «پیام طوفان‌الاقصی و اُفول نظام سلطه» همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به ۲ زبان فارسی و عربی و بصورت حضوری و برخط(آنلاین) با حضور شخصیت‌های ملی و بین‌المللی در سالن امیرکبیر دانشگاه آزاد اصفهان برگزار شد.

دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دارای ۲۸ واحد و مرکز با حدود ۸۲ هزار دانشجوست که ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آنها در دانشگاه آزاد واحد اصفهان(خوراسگان) تحصیل می‌کنند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *