امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای بیش از ۸۰۰ برنامه با عنوان «شکوه مادری، مهر پدری» در اسلامشهر

اسلامشهر - ابتکارآنلاین: بیش از ۸۰۰ برنامه با عنوان «شکوه مادری، مهر پدری» از ولادت حضرت زهرا (س) تا میلاد حضرت علی (ع) در اسلامشهر در حال اجرا است.
کد خبر: 16349
زمان انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ بعد از ظهر -
18 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – همزمان با ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر بیش از ۸۰۰ برنامه متنوع تحت عنوان «پویش شکوه مادری، مهر پدری» در تمام محلات و مناطق شهرها و روستاهای شهرستان اسلامشهر در حال اجرا است.

معصومه گیل‌آبادی، معاون فرماندار اسلامشهر در امور بانوان و خانواده با تشریح این برنامه‌ها، اظهار داشت: پویش «شکوه مادری، مهر پدری» که تا میلاد باسعادت حضرت علی (ع) و روز پدر ادامه دارد، با موضوع مکتب فاطمی و علوی برای تمام خانواده‌ها و اقشار مختلف جامعه در شهرهای اسلامشهر، چهاردانگه و احمدآباد مستوفی و روستاهای شهرستان اجرایی می‌شود.

وی افزود: به مناسبت بزرگداشت مقام زن و روز مادر و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در ۱۰ نقطه شهرستان به‌ویژه مساجد و مدارس این پویش با موضوعات نشاط اجتماعی زنان، فرزندان سرمایه‌های زندگی، الگوی سوم زن مسلمان، زیست عفیفانه و غیره آغاز شده و تا روز پدر ادامه دارد.

معاون فرماندار اسلامشهر با اشاره به برنامه‌های در حال اجرا در سطح روستاها تأکید کرد: جشنواره‌هایی در این ایام در روستاها با موضوعات آموزش کسب‌وکار پایدار، مشاغل خانگی زنان، مسابقات ورزشی مادر و دختری و مسابقات با نشاط خواهر و برادری، برپایی نمایشگاهی برای بازار فروش کسب‌وکار خانگی بانوان روستایی و برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) و تقدیر از قهرمانان ورزشی برگزار می‌شود.

گیل‌آبادی در امور بانوان و خانواده، گفت: در تمامی خانه‌های بهداشت و شبکه بهداشت و درمان مقرر شد با عنوان هزار روز طلایی نشست‌های تبیینی مقام زن و مادر و جایگاه پدر و پویش تست فشارخون و تست دیابت رایگان برای تمام مراجعین انجام شود.

وی ارسال هدایایی به درب منازل ۲۰۰ مادر شهید که در قید حیات هستند به نیابت از فرزند شهیدشان با همکاری و همراه فرماندهان پایگاه‌های بسیج را از دیگر برنامه‌های شاخص این روزها برشمرد.

گیل‌آبادی تصریح کرد: اجرای گروه‌های سرود و نمایش، سخنرانی با موضوع ترویج مکتب فاطمی و علوی، برپایی جشن در محلات مختلف، حضور مادران در جشنواره بچه‌های ایران، برگزاری مسابقات متنوع ورزشی در باشگاه‌ها، تجلیل از بانوان فعال و شاغل در ادارات سطح شهرستان، تجلیل از مادران دارای ۳ فرزند و بیشتر با کمک بانوان نماینده ادارات شهرستان اسلامشهر در حال برگزاری است.

معاون فرماندار در امور بانوان و خانواده فرمانداری اسلامشهر در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه اقوام و ملل در ایام هفته فرهنگی در جوار سازمان اتوبوس‌رانی با همکاری فرمانداری اسلامشهر در حال برگزاری است که ۴۰ غرفه برای ارائه محصولات، صنایع‌دستی و فروش تولیدات داخلی زنان سرپرست خانوار اختصاص‌یافته، این نمایشگاه تا ۲۱ دی‌ماه دایر است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *