امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

منطقه ۴ شیراز پایلوت گردشگری می‌شود

فارس – ابتکارآنلاین: عضو شورای شهر شیراز گفت: منطقه ۴ شهرداری از نظر مساحت و جمعیت بزرگترین منطقه شهری شیراز محسوب شود، لذا مطالعات منطقه به عنوان پایلوت گردشگری شیراز انجام و ردیف بودجه برای اجرای آن اختصاص داده شده است.
کد خبر: 16457
زمان انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰ بعد از ظهر -
49 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – عضو ناظر شورای شهر بر منطقه ۴ شهرداری شیراز در نشست خبری با ذکر این نکته که این منطقه چه از حیث مساحت و چه از حیث جمعیت، بزرگترین منطقه شهرداری شیراز محسوب می‌شود، گفت: خوشحالیم که در این منطقه از بیشترین تعداد خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران میزبانی و به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنیم.

مصطفی کیانی رحیمی به اختصاص بودجه‌ای متناسب با ظرفیت و وسعت منطقه ۴ اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که همکاران ما در این منطقه انجام داده‌اند، شاهد ایجاد تحول در عرصه عمرانی بوده‌ایم و قصد داریم تا منطقه ۴ را به عنوان پایلوت گردشگری شهر شیراز معرفی کنیم.

او همچنین از طراحی المان‌هایی برای بهبود منظر ورودی شهر شیراز از جاده بوشهر و ایجاد پیاده‌راه‌های سلامت در پیرامون باغ‌پارک بزرگ ایرانی در همین منطقه خبر داد.

کیانی میزان کل بودجه عمرانی مصوب سال جاری برای منطقه چهار را ۵۵۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تا امروز نزیک به ۶۰ درصد این بودجه تحقق یافته و امیدواریم تا انتهای سال بتوانیم بخش زیادی از این مقدار را عملیاتی کنیم. بیش از ۱۱۶ پروژه و ریزپروژه را در سطح منطقه، ذیل این بودجه مصوب قرار داده‌ایم که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها عملیاتی شده و بخشی هم در دهه فجر افتتاح و بخشی نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

عضو شورای شهر شیراز در ادامه به اقدامات انجام شده در خصوص محرومیت‌زدایی از برخی محله‌های کمتربرخوردار منطقه ۴ اشاره کرد و گفت: با تدبیری که شورای شهر و شهرداری به خرج دادند، بیش از ۵۸ میلیارد تومان به پروژه‌های محرومیت‌زدایی اختصاص داده شد که برخی از آن‌ها شامل اقدامات زیرساختی مانند لوله‌گذاری و به‌سازی معابر بود.

کیانی در پایان گفت: با توجه به اینکه منطقه ۴ شهرداری شیراز از وسعت و جمعیت بیشتری نسبت به سایر مناطق برخوردار است، می‌طلبد که منابع انسانی بیشتری برای رسیدگی به مشکلات آن تامین شود.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *