امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

گازرسانی به روستای «کاوه ده» فیروزکوه در انتظار تاییدیه محیط زیست است

فیروزکوه - ابتکارآنلاین: فرماندار شهرستان فیروز کوه گفت:عملیات گازرسانی روستای «کاوه ده» در انتظار تأییدیه سازمان حفاظت محیط زیست است و برای رفع مشکل گاز رسانی این روستا در حال پیگیری هستیم.
کد خبر: 16450
زمان انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ بعد از ظهر -
15 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محمد حیدری منش روز سه شنبه اظهار داشت: روستای محروم «کاوه ده» یکی از روستاهای دهستان پشتکوه است و در دولت سیزدهم اقدامات مختلفی برای رفع محرومیت این روستا و دیگر روستاهای دهستان پشتکوه انجام شده است.

وی با بیان اینکه روستای «کاوه ده» در مناطق چهارگانه محیط زیستی واقع شده است، توضیح داد: به دلیل وجود گونه های حاظفت شده و موضوع حفاظت از آنها، فرآیند گازرسانی به این روستا طولانی شد.

فرماندار شهرستان فیروز کوه گفت: نصب دکل همراه اول، تخصیص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت در حوزه اعتبارات مناطق محروم از سوی ما و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تهران پیگیری شد که در انتظار وصول آن هستیم.

بازنگری طرح حریم بستر رودخانه‌ها در دست اقدام است

حیدری منش گفت: رسیدگی به موضوع حریم بستر رودخانه‌ها از سال ۱۳۹۲ در دست اقدام است تا به خواسته های کشاورزان در حوزه بستر رودخانه رسیدگی شود.

وی گفت: به نظر کشاورزان شرح خدمات و اطلاع رسانی در باره مطالعه بستر ناقص بود و ضرروت داشت که این موضوع در قالب پروژه مجدد، بازنگری و مسائل مرتبط رفع و حل شود.

فرماندار فیروزکوه ادامه داد: بازنگری حریم بستر رودخانه‌ها در کارگروه زیربنایی وزارت کشور مطرح و مقرر شد تا در حدود ۱۰ نقطه رودخانه حبله‌رود توسط کارشناس ذی‌صلاح و کارشناس رسمی دادگستری که در حوزه آب فعالیت می‌کند، بررسی شود تا برای کارگروهی که در شرکت منابع آب کشور است محرز شود این مطالعه مشکل داشته است.

حیدری منش ادامه داد: مجمعی با نمایندگی ۲ الی سه نفر از کشاورزان نیز ساماندهی شد تا کارهای اداری به منظور تشکیل تعاونی انجام شود و کشاورزان هم این نکته را بدانند که موضوع مسکوت نمانده و در دست پیگیری است.

گشت مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در ۱۳ روستا اجرا شده است

وی با اشاره به راه اندازی گشت مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در روستا، توضیح داد: با هدف تغییر کاربری اراضی و بازگشت آن ها به شکل اولیه با همکاری دستگاه قضایی، محیط زیست، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، بنیاد مسکن، مجموعه آب منطقه ای و بخشداری ها تاکنون ۵۶ مورد بازرسی در ۱۳ روستا انجام شده است.

فرماندار فیروزکوه تاکید کرد: هرگونه ساخت و ساز و احداث بنا باید مجوز داشته باشد و انجام استعلام از دستگاههای مرتبط برای دریافت مجوز، ضروری است.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *