امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ممنوعیت نشر محتوا علیه نامزد‌های انتخاباتی و گروه‌های سیاسی

چهارمحال و بختیاری - ابتکارآنلاین: درج آگهی یا نشر محتوا علیه نامزد‌های انتخاباتی و گروه‌های سیاسی در چهارمحال و بختیاری ممنوع است.
کد خبر: 16485
زمان انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴ بعد از ظهر -
16 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: درج آگهی یا نشر محتوا علیه نامزد‌های انتخاباتی و گروه‌های سیاسی توسط رسانه‌های همگانی ممنوع است و در صورت مشاهده افراد مرتکب به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی افزود: برابر ماده ۷۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، درج آگهی یا نشر اکاذیب علیه نامزد‌های انتخاباتی یا احزاب و گروه‌های سیاسی و یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزد‌ها توسط رسانه‌های همگانی ممنوع است.

عسگری ادامه داد: پلیس فتا و ضابطان قوه قضاییه موظف به رصد جرایم سایبری و جلوگیری از وقوع این گونه جرایم هستند و افراد مرتکب به مراجع قضایی معرفی شوند.

وی اضافه کرد: پلیس فتا تحرکات کاندیدا‌ها و طرفداران آن‌ها در فضای مجازی را به دقت رصد کرده و متاسفانه مشاهده می‌شود کاربران عضو کانال‌ها و گروه‌های خبری با هویت ناشناس اقدام به هتک حرمت، تخریب و انتشار اکاذیب در مورد برخی کاندیدا‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌کنند و نظارت مدیران کانال‌ها و گروه‌ها در این زمینه ضعیف است.

عسگری گفت: در صورت مشاهده و عدم توجه به تذکرات و توجیه و ارشاد پلیس فتا، پرونده قضایی برای این افراد تشکیل می‌شود.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری خطاب به نامزد‌های انتخاباتی افزود: توصیه می‌شود نامزد‌ها با تشکیل گروه کارشناسی نسبت به رصد فضای مجازی اقدام کرده و با اطلاع از نظرات مردم و رصد تخلفات احتمالی نامزد‌های دیگر در فضای مجازی آن‌ها را به مراجع ذی‌ربط گزارش دهند.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر انتشار محتوای تبلیغاتی توسط نامزد‌های انتخاباتی یا هواداران آن‌ها در رسانه‌های فضای مجازی غیرمجاز و فیلتر شده و شبکه‌های ماهواره‌ای معاند، رادیو و تلویزیون‌های اینترنتی فاقد مجوز سازمان صوت و تصویر فراگیر ممنوع است.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *