امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

باید با استفاده از فناوری‌های جدید از میزان تولید گاز‌های گلخانه‌ای کاست

اصفهان - ابتکارآنلاین: اسلامی گفت: باید با استفاده از فناوری‌های نوین، از میزان تولید گاز‌های گلخانه‌ای کاست و از روش‌های نوین تولید انرژی بجای سوخت فسیلی استفاده کرد.
کد خبر: 16524
زمان انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ بعد از ظهر -
24 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت «روز حماسه و ایثار بویین میاندشت» در گلزار شهدای این شهرستان گفت: دشمن، دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کرد، خرابکاری‌های صنعتی انجام داد و از تمام ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی برای جلوگیری از حرکت ایران در عرصه فناوری‌های هسته‌ای استفاده کرد، اما علی رغم همه توطئه‌های دشمن، توسعه علمی و فناوری هسته‌ای کشور با حضور جوانان متعهد و دانشمند، شُدنی و قابل حصول است.

وی افزود: دشمن مخالف ادامه مسیر توسعه علمی و فناوری کشور در جهت دستیابی به علوم و فنون نوین بوده و در این راه نیز تمام تلاش خود را بکار بسته است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: دشمنان از ابزار تحریم برای ناتوان کردن کشورمان استفاده و با بهانه‌های مختلف در روند پیشرفت ما اختلال ایجاد کردند، ولی بازهم ناکام ماندند.

وی تاکید کرد: علم و فناوری و حضور مردم مانع سلطه‌جویی ابرقدرت‌هاست و این مولفه همواره برای ملت‌ها قدرت‌آفرین بوده است و هر کشوری از این ظرفیت و همراهی مردم برخوردار باشد هرگز زیر سلطه ابرقدرت‌ها نخواهد رفت و راه خود را قدرتمندانه ادامه خواهد داد.

اسلامی یادآور شد: امروزه اساس قدرت در جهان، علم و فناوری است و مردم، ظرفیت قدرتمندی یک کشور محسوب می‌شود و دشمنان می‌کوشند با اعمال تحریم، پیشرفت جمهوری اسلامی را در زمینه علوم و فنون نوین را متوقف کنند و تمام تلاش‌های آن‌ها در سال‌های اخیر با هدف توقف علم و فناوری ایران در زمینه بحث هسته‌ای بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بر بنیان‌های علمی و پیشرفت فناوری در کشور تاکید دارند و در باره فناوری هسته‌ای بیان کردند که ما باید دستِ‌کم بیست هزار مگاوات برق اتمی داشته باشیم و فناوری‌های هسته‌ای باید در اختیار ایران باشد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیمی موجب برهم خوردن شرایط آب و هوایی جهان شده و ورود بیش از میزان فعلی گاز‌های گلخانه‌ای که نتیجه استفاده از سوخت‌های فسیلی است، برای کره زمین قابل قبول نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: باید با استفاده از فناوری‌های نوین، از میزان تولید گاز‌های گلخانه‌ای کاست و از روش‌های نوین تولید انرژی بجای سوخت فسیلی استفاده کرد و در این راستا برخی کشور‌ها اعلام کرده‌اند که ظرفیت نیروگاه‌های هسته‌ای خود را سه برابر خواهند کرد.

اسلامی ادامه داد: سعادت ملت و پیشرفت و آبادانی کشور، فلسفه وجود انقلاب ماست و این ۲ هدف اصلی با تقدیم شهدای زیاد موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» در راستای سعادت ملت و پیشرفت و آبادانی کشور است، زیرا استکبار و آمریکا هرگز تحمل نکرده و نمی‌کند که ایران استقلال داشته باشد و زیر بار سلطه نباشد و در دوران پیش از انقلاب نیز همان‌ها بودند که برای کشور ما تعیین تکلیف می‌کردند.

نوزدهم دی در شورای فرهنگ عمومی بویین میاندشت بعنوان «روز حماسه و ایثار این شهرستان» ثبت شده است.

معاون رئیس جمهور، امروز پیش از آغاز مراسم گرامیداشت روز حماسه و ایثار بویین میاندشت، با حضور در گلزار شهدای این شهرستان، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و در پایان مراسم نیز از کتاب «بر بال ملایک» که وصیت‌نامه و زندگینامه شهدای این شهرستان است، رونمایی کرد.

شهرستان بویین میاندشت در ۱۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان اصفهان قرار دارد.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان )

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *