امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

روحانیت رمز احیای دین/ عالمان هدایتگران تاریخ هستند

یاسوج  - ابتکارآنلاین: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روحانیت در طول تاریخ رمز احیای دین بوده است.
کد خبر: 16532
زمان انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴ بعد از ظهر -
25 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر – آیت الله سید شریف الدین ملک حسینی عصر پنجشنبه در نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان‌های چهار گانه کهگیلویه افزود: روحانیت همیشه در طول تاریخ رمز احیای دین بوده و دین را از رسول خدا و اهل بیت آموخته و در جامعه جاری کرده و همواره مردان علم و ایمان بودند.

وی با بیان اینکه کسانی که عالمند، عوامل رفعت‌های خداوند را حس خواهند کرد، گفت: در یادواره کسانی شرکت کرده‌ایم که هم صاحب مداد بودند و هم خون دادند.

ملک حسینی این رفعت‌ها را گاه جهاد، مقاومت و گاه ایثار و شهادت دانست و بیان کرد: این عالمان هدایتگران تاریخ و معلمان و مربیان جامعه بودند که به بلوغ رسیده و جامعه را بالغ کردند.

وی حریت و آزادگی علما را بستری برای موفقیت روحانیت در طول تاریخ عنوان کرد و گفت: تمام قوم لر شیعه است و نقش روحانیت در تشیع استان انکار ناپذیر است.

ملک حسینی با اشاره به جایگاه بزرگی حقیقی روحانیت در نگاه مردم و صیانت از دین و ادای وظیفه آنها در احیای جامعه افزود: در نگاه‌ها آنچنان بزرگ بودند که مردم باور داشتند دینشان با تکیه بر آن‌ها مستحکم است و حفظ دین رسالتی بود که خدای متعال بر دوش عالمان قرار داد.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، عالمان را آمران به معروف و ناهیان از منکر خواند و تصریح کرد: روحانیت در طول تاریخ همیشه مرد میدان بودند، جنگیدند و کشته شدند و همیشه در مقابل مکاتب انحرافی برای زنده نگه داشتن دین ایستادند، پس ضروری است که یاد تمام حماسه آفرینان را تکریم و گرامیداشت.

وی با بیان اینکه یادواره‌ها باید راه واره های شهیدان و گام گذاشتن در مسیر تعیین شده تا رسیدن به مقصد باشد، افزود: روحانی باید برای اندیشه‌ها سخن و برای احساس‌ها پیام داشته باشد.

آیت الله ملک حسینی تاکید کرد: خداوند خون شهدا را باطل نخواهد کرد و هر کسی بنام دین خود شهید بدهد بدون شک به نتیجه منتج خواهد شد.

ملک حسینی کلمه شهید را رمز عزت جامعه دانست و با بیان اینکه شهدا به مسؤولان می‌گویند خون دادیم برای نظام باید خدمت کنید، افزود: اگر به جامعه‌ای که وظیفه خدمت به آن‌ها را دارید خدمت نمی‌کنید، شرم کنید.

وی ابراز داشت: از نظام و انقلاب تان، صیانت کنید و در انتخابات پیش رو مشارکت کنید و به کشورتان در برابر دشمنان آبرو و عزت ببخشید.

آیت الله ملک حسینی بیان کرد: عفت و حیای جامعه را حفظ کنید و برای آینده ایران با علم و تقوا تلاش کنید.

وی در ادامه با خطاب قرار دادن مسؤولین افزود: اگر در سختی‌ها مشارکت نکنید و رنج‌ها را تحمل نکنید مقاومت نیست و این ندای مقاومت سر دادن بی فایده است.

ملک حسینی تصریح کرد: عزت برای جامعه‌ای رخ می‌دهد که مسؤولان قبل از مردم رنج‌ها را تحمل کنند نه پس از آن و یا اصلاً تحمل نکنند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *