امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهار روستای بخش کهریزک از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شدند

ری - ابتکارآنلاین: رئیس اداره آب و فاضلاب بخش کهریزک، گفت: با افتتاح دومین چاه روستاهای تورقوزآباد، قیصرآباد، عبدل آباد و قلعه پروان از توابع بخش کهریزک با ۲۲ هزار نفر جمعیت روستایی به آب پایدار رسیدند.
کد خبر: 16545
زمان انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰ بعد از ظهر -
17 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – مسلم سلطانیان روز جمعه در آیین افتتاح چاه شماره ۲ و ایستگاه کلر زنی روستای تورقوزآباد به خبرنگاران گفت: پروژه چاه شماره ۲ به تامین آب روستاهای تورقوزآباد، قیصرآباد، عبدل آباد و قلعه پروان کمک می کند.

وی افزود: افتتاح چاه و ایستگاه کلرزنی در این منطقه با هزینه‌ای نزدیک به پنج میلیارد تومان از ارتباط جاری شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران انجام شد.

سلطانیان اذعان داشت: این پروژه آب پایدار برای حدود ۲۲ هزار نفر جمعیت روستایی را تامین می کند، یک چاه دیگر را قبلاً حفر کردیم تا جامعه هدف مورد پوشش قرار گیرد.

سلطانیان یادآوری کرد: در این منطقه دبی آب تقریبا ۱۲ تا ۱۳ لیتر در ثانیه است و در امتداد چاه، ۲۰۰ متر لوله گذاری ۲۰۰ میلیمتری صورت گرفت که از وسط روستا عبور کرده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب بخش کهریزک تصریح کرد: آب پایدار این روستاها را چاه های روستای تورقوزآباد تامین خواهد کرد.

وی یادآورد شد: آب این چاه ها از نظر کیفیت در سطح خوبی است و هیچ آلودگی ندارد ضمن اینکه توسط آزمایشگاه مرجع نیز آزمایش شده است.

سلطانیان اضافه کرد: نتایج آزمایش آب به صورت روزانه گزارش می شود و انتظار داریم مردم با صرفه جویی ۱۵ درصدی، کمک کنند تا تابستان آینده را بدون تنش سپری کنیم.

روستای تورقوزآباد در پنج کیلومتری بعد از عوارضی تهران- قم، خروجی ٧١ و همجوار روستاهای جهان‌آباد، قیصرآباد، عبدل‌آباد و کاشانک با وسعت ١۵ هکتار و ٨٠٠ خانوار جمعیت است.

این روستا از توابع و زیرمجموعه‌های کهریزک است که دارای دهیاری و شورای اسلامی روستا می باشد.

روستای تورقوزآباد محل تدفین پیکر مطهر شهدای مدافع حرم و هشت سال جنگ تحمیلی است و دارای مدرسه، خانه بهداشت، ورزشگاه چندمنظوره، پست‌بانک است و در سالهای اخیر نیز خط اتوبوسرانی فعال دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *