امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح دسترسی جنوب حرم عبدالعظیم (ع) ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ری - ابتکارآنلاین: شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) اظهار امیدواری کرد که با توجه به پیشرفت فیزیکی بیش از ۸٠ درصدی طرح احداث دسترسی جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، این پروژه تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: 16709
زمان انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ بعد از ظهر -
21 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – رضا شنگی روز چهارشنبه در بازدید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ازروند اجرای طرح روگذر دسترسی جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) اظهار داشت: این طرح با هدف کاهش بار ترافیک و کوتاه شدن مسیر دسترسی شهروندان از اواسط فرودین ماه سال جاری از سوی معاونت فنی و عمرانی و سازمان مهندسی عمران شهر تهران آغاز شده است.

وی با اشاره به مشخصات فنی این طرح گفت: برای اولین بار در شهر تهران، از قرنیزهای بتنی طرح محراب در دیواره عرشه پروژه روگذر حرم حضرت عبدالعظیم(ع) استفاده شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با نصب ۲۴ تیر پیش ساخته بتنی عرشه پل و اتمام قالب بندی با اجرای ورق های شادولاین، آرماتور بندی عرشه این پل در نیمه دیماه سال جاری آغاز شد و امروز اولین پارت بتن ریزی عرشه این پل از سمت شمالی در دستور کار قرار گرفت.

شنگی یادآور شد: طرح احداث دسترسی جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) شامل احداث یک دستگاه پل رفت و برگشت (با طول ۷۲ متر و عرض ۱۵ متر) در امتداد خیابان شهید زهره‌وند بر روی بزرگراه شهید آوینی است که به همراه اجرای رمپ دسترسی غرب به شمال و لوپ دسترسی شمال به شرق تقاطع، باند جنوبی بزرگراه شهید آوینی به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) را امکان‌پذیر می‌سازد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *