امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

گلکاران پاکدشتی ۴۵۰ هزار شاخه گل به عتبات عالیات اهدا کردند

پاکدشت - ابتکارآنلاین: پاکدشت - در آستانه فرا رسیدن اعیاد ماه رجب و شعبان و ولادت سومین اختر امامت و ولایت امام حسین (ع) گلکاران شهرستان پاکدشت، ۴۵۰ هزار شاخه گل با تنوع پنجاه گل برای گل آرایی به عتبات عالیات اهدا کردند.
کد خبر: 16721
زمان انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲ بعد از ظهر -
20 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سعید فکری روز چهارشنبه اظهار کرد: هر سال و در آستانه فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و ولادت سومین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسین(ع)، گلکاران شهرستان پاکدشت با ارادتی که به خاندان عصمت و طهارت دارند، بخشی از تولیدات گل‌های شاخه بریده خود را پیشکش حرم اهل بیت (ع) می‌کنند.

وی افزود: امسال نیز طبق روال هر سال طی مراسمی که به رسم و سنت این منطقه تبدیل شده، گل کاران پاکدشتی این تعداد شاخه گل شامل داوودی، میخک مینیاتور، لیلیوم، ژرورا، فرزیا، قلم پور، الستورمریا، رز، ارکیده بامبو و انواع برگ‌های تزئینی شامل برگ سیکاس، آنتوریا و دیگر گل‌های صادراتی را با چند دستگاه تریلر یخچال‌دار برای گل آرایی به عتبات عالیات فرستادند.

سالانه یک میلیون گل به عتبات اهدا می‌شود

مسوول گروه گل آرایی محبان الزهراء عتبات مقدسه هم ضمن تشکر از گل کاران پاکدشتی اظهار کرد: سالانه حدود یک میلیون شاخه گل توسط این عزیزان در مراسم‌های مختلف به عتبات مقدسه اهدا می‌شود.

حسین فرجی افزود: امسال نیز ۸۰ درصد گل‌هایی که برای تزئین حرم اهل بیت استفاده می‌شود، اهدایی گلکاران پاکدشتی است.

این محموله از گل‌های اهدایی به همراه ٢٣ نفر از خادمان گل‌آرا به عتبات عالیات فرستاده می‌شود.

شهرستان پاکدشت با سه شهر پاکدشت، فرون آباد و شریف آباد و جمعیت بیش از ۳۵۰ هزار نفر در ۲۵ کیلومتری جنوب شرق تهران و در مسیر محور امام رضا (ع) جاده ترانزیتی تهران – مشهد قرار دارد.

پاکدشت به عنوان پایتخت گل و گیاه کشور شناخته شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *