امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحقق حکمرانی مردم انجام بیانیه گام دوم انقلاب خواهد بود

قزوین – ابتکارآنلاین: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با اشاره به اینکه اگر حکمرانی مردمی محقق شود ما رسالت خود را در  بیانیه گام دوم انقلاب انجام داده‌ایم، گفت: دوگانه حاکمیت - مردم را اگر پیش بگیریم در گام دوم انقلاب دولت اسلامی شکل نمی‌گیرد و در همه موارد از جمله حجاب و عفاف نیز باید گفتمان‌ سازی مردمی صورت بگیرد.
کد خبر: 16753
زمان انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱ بعد از ظهر -
33 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – عباس کاظمی روز پنجشنبه در نشست با هیئت امنای مساجد شهر قزوین، ضمن تاکید بر حکمرانی مردمی، تصریح کرد: هرجا که حکمرانی مردمی حاکم شد و مردم به میدان آمدند از بحران‌ها و مشکلات عبور کردیم و هرجا که هنر استفاده از ظرفیت مردمی را نداشتیم، نتوانستیم بر مشکلات پیروز شویم.

وی با اشاره به اینکه از سیره پیامبران و امامان تا امامین انقلاب را اگر نگاه کنیم الگو می‌گیریم که هر کسی باید مسوولیت کار خود را برعهده بگیرد و از فرافکنی خودداری کند، تصریح کرد: این فرهنگ و گفتمان در جریان انقلاب وجود دارد و باید تلاش کنیم تا به گفتگوی قالب در کشور تبدیل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین، یکی از دوگانه‌های خطرناکی را که نظام اسلامی را تهدید می‌کند دوگانه مسوولان – مردم و دوگانه حاکمیت – مردم برشمرد و افزود: این مساله، به ویژه در چند سال اخیر معارضان و دشمنان انقلاب را بر آن متمرکز ساخته و عده‌ای هم در پازل دشمن همراهی و همنوایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از افراد با بیگانگی از مردم فاصله گرفتند، به میز و صندلی چسبیدند و در بحران‌ها و روزهای سخت مردم را رها کردند و همین‌ها باعث شد که ضربه بزنند؛ اگر می‌خواهیم راه پیش روی گام دوم انقلاب مستحکم‌تر از چله اول انقلاب باشد، باید بر گفتمان حکمرانی مردمی باور داشته باشیم.

کاظمی یادآور شد: گفتمان مردمی باید به گفتمان غالب در همه جامعه تبدیل شود، اگر به تاریخ نگاهی بیندازیم همین روحیه مردمی و استفاده از ظرفیت‌های آن موجب پیروزی در دفاع مقدس شد، در نظام امت و امام اینطوری است و مردم معطل مسوول نمی‌مانند و خودشان وارد میدان می‌شوند که مدیریت کرونا یکی از مصداق‌های این گفتمان مردمی طی سال‌های اخیر بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اضافه کرد: امروز عزم جدی دولت، حذف فساد و جمع‌آوری آن در همه جوانب و ابعاد آن است، همچنین در حوزه معیشت، مردمی‌ سازی اقتصاد مورد توجه قرار گرفته و از طرفی در شاخص‌های کلان اقتصادی اتفاقات مثبت و ویژه‌ای رخ داده تا جایی که نسبت به دهه گذشته با رشد روبرو بوده ایم.

کاظمی با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: نگاه به انتخابات باید مانند نگاه به دفاع مقدس، حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله، کرونا و موارد این چنینی باشد، به طور اساسی حکمرانی مردمی دارای اهمیت بالایی بوده و باید بستر آن در جامعه بیش از پیش فراهم شود.

وی تاکید کرد: امروز توان و قوت جمهوری اسلامی با هیچ برهه‌ای از تاریخ انقلاب قابل قیاس نیست، جمهوری اسلامی بیش از چهار دهه متاثر از ایستادگی مردم قرار داشته و امروز در حد بالایی بروز و ظهور پیدا کرده و سبب شکست دشمن شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *