امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

حفاری تونل قطعه اول مترو اسلامشهر به اتمام رسید

اسلامشهر - ابتکارآنلاین: پایان حفاری تونل قطعه اول مترو اسلامشهر اعلام شد و این تونل به خط ۳ مترو تهران متصل می‌شود.
کد خبر: 16752
زمان انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ بعد از ظهر -
12 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – آیین پایان حفاری تونل قطعه اول مترو اسلامشهر و اتصال به خط ۳ مترو تهران ظهر امروز با حضور فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان اسلامشهر و مدیران شهری و اعضای شورا در محل اتصال به خط ۳ مترو تهران برگزار شد.

محسن حمیدی شهردار اسلامشهر در این آیین با ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه حفاری دستی تونل مترو اظهار داشت: حفاری این قطعه ۹۰۵ متری به‌صورت دستی از سال ۹۸ آغاز شد و پس از گذشت بیش از ۳ سال طی مسیر به دیواره مترو تهران رسیدیم و امیدوارم با تأمین منابع مالی در سال جاری عملیات روسازی و ریل‌گذاری را عملیاتی کنیم.

وی افزود: خدا را شاکریم که حفاری این‌ پروژه ملی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شده البته مهم‌تر از پروژه عمرانی، تأمین منابع مالی آن است که برای حفاری تونل دستی دولت کمک شایانی داشته و بیش از ۷۰ درصد منابع مالی آن توسط دولت تأمین شده است.

حمیدی تأکید کرد: امیدواریم اعتبار ۱۶۷ میلیاردی که برای روسازی و ریل‌گذاری مترو اسلامشهر از سوی مجلس در نظر گرفته شده، سریعتر تخصیص یابد تا عملیات روسازی و ریل‌گذاری هم به‌زودی آغاز شود.

مدیریت شهر نیازمند فکر و خرد جمعی است

داود حورزاده رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر هم در آیین پایان حفاری تونل دستی مترو اسلامشهر با اشاره به اینکه اداره و مدیریت شهر نیازمند فکر و ایده و خرد جمعی است، گفت: برای به بهره‌برداری رسیدن هر پروژه عمرانی بسیاری از مجموعه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دخیل هستند، پایان حفاری تونل دستی مترو که در واقع مترو جنوب غرب استان تهران است نیازمند برگزاری جلسات و گزارش دهی متعدد باهدف جهاد تبیین است تا مردم در جریان اقدامات مدیریت شهری اسلامشهر قرار گیرند.

وی بیان کرد: با گذشت بیش از دو سال از شورای ششم شاهد بهره‌برداری از بسیاری پروژه‌ها هستیم که نشانه عملکرد خوب و همراهی اعضای شورا و مدیریت شهری و مسئولین شهرستان است.

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر با بیان اینکه ۸۰ درصد حفاری مکانیزه مترو هم در دوره ششم شورای شهر اجرا شده افزود: در حفاری قطعه دستی که به روش اتریشی انجام شده در سال نخست ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از سال ۱۴۰۰ در دوره ششم مدیریت شهری به اتمام رسیده و بالای ۸۰ درصد حفاری تونل در این دوره شورا بوده است.

وی تصریح کرد: پایان حفاری تونل دستی مترو در راستای شانزدهمین هفته از پویش “اسلامشهر من” در حال اجراست، با نزدیکی به دهه فجر و انتخابات هر مسئولی باید موضوعات را تبیین و به مردم گزارش دهد تا موج امید و اعتماد در بین شهروندان ایجاد شود.

حورزاده با تأکید بر اینکه ما مفتخریم در این دوره مدیریت شهری تنها به موضوعات عمرانی نپرداخته مسائل زیرساختی و فرهنگی را اجرا می‌کنیم، ادامه داد: اسلامشهر به کارگاه عمرانی تبدیل‌شده و اجرای نهضت هم‌سطح سازی، بهسازی و روشنایی معابر، اجرای نهضت آسفالت که از دوره پنجم آغاز شده بود، تجهیز پارک‌ها و بوستان‌ها، ایجاد درآمد پایدار، احداث کمربندی شمالی شهر و توسعه معابر در تمام نقاط شهر اسلامشهر در حال اجراست.

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر با بیان اینکه در گذشته تنها یک تقاطع غیرهمسطح در شهر داشتیم تصریح کرد: در همین دوره شهری ۵ تقاطع غیرهمسطح در حال اجراست که به سختی تأمین اعتبارشده که قطعاً نگاه دولت و پشتیبانی‌های مجلس شورای اسلامی و همراهی مسئولان شهرستان اسلامشهر و مجموعه مدیریت شهری در اجرای همه پروژه‌ها تأثیرگذار بوده است.

گفتنی است در مسیر حفاری تونل دستی مترو اسلامشهر به طول ۹۰۰ متر مخاطرات و چالش‌های فراوانی مانند عبور از لوله سد ماملو، عبور از بزرگراه آزادگان و بزرگراه آیت‌الله سعیدی وجود داشت که با همراهی مسئولان ذی‌ربط انجام شد و امیدواریم با تأمین منابع مالی این آرزوی دیرینه مردم اسلامشهر و خطه جنوب غرب تهران سریعتر تحقق یابد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *