امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت خودسازی مسوولان در مسیر رفع مشکلات و مطالبات مردم

خرم‌آباد - ابتکارآنلاین: دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی بر ضرورت خودسازی مسوولان در مسیر رفع مشکلات و مطالبات مردم تأکید کرد.
کد خبر: 16745
زمان انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ بعد از ظهر -
31 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه امروز پنج‌شنبه در اختتامیه جشنواره بین‌المللی اعتکاف در لرستان با بیان اینکه سنت حسنه اعتکاف در دنیا مطرح و به‌عنوان یک امر قدسی، ملکوتی و سلوک عملی در حال نشر است، اظهار داشت: اعتکاف در بین دانشجویان به‌صورت گسترده برگزار و الان ثمره آن با عنایت الهی در حال گسترش است.

وی با تأکید بر اینکه اعتکاف یک عبادت قرآنی است، عنوان کرد: در این مکان مقدس آلودگی‌های ظاهری و داخلی پاک و معتکفین خدا را عبادت می‌کنند.

دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی با بیان اینکه اعتکاف عبادتی است در همه ادیان توحیدی، بیان داشت: برخی از احکام اعتکاف در قرآن مورد اشاره قرار گرفته، در روایات نیز به‌تفصیل احکام اعتکاف مورد ذکر قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام خسروپناه با اشاره به ثواب مورد اشاره در روایات مختلف دررابطه‌با اعتکاف دهه آخر ماه مبارک رمضان و ایام البیض، افزود: اعمال اعتکاف در گره‌گشایی مشکلات مادی و معنوی مؤثر است.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات سوره بقره، شرط لازم برای استقرار حاکمیت، اعتکاف است، گفت: اعتکاف سه کارکرد مهم شامل تمرین زیست جمعی و اجتماعی، خودشناسی و خودسازی و همچنین تمرین خلوت گزیدن در جلوت بودن را دارد.

دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی با بیان اینکه اعتکاف برای مسئولان نظام از توده مردم مهم‌تر است، افزود: مسئولان یابد در عملیاتی‌کردن مطالبات و مشکلات مردم همواره پای‌کار باشند.

حجت‌الاسلام خسروپناه با تأکید بر ضرورت مسئله خودسازی در مسیر اجرای کار مردم از سوی مسئولان، گفت: یکی از فراوری‌های مهم اثربخش، اعتکاف است.

وی با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خون شهدا و وجود مقام معظم رهبری، رشد معنوی جامعه ایرانی و سپس جهان فراهم شده است، عنوان کرد: امیدواریم شاهد ارتقای آثار معنوی اعتکاف در جامعه باشیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *