امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایگاه انتقال خون جهت رسیدگی به مصدومان در فیروزکوه ایجاد می‌شود

فیروزکوه – ابتکارآنلاین: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: پایگاه انتقال خون جهت رسیدگی به مصدومان حوادث ترافیکی در فیروزکوه ایجاد می‌شود.
کد خبر: 16740
زمان انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ بعد از ظهر -
13 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – بهرام عین اللهی پیش از ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از مرکز درمانی امام خمینی (ره) فیروزکوه با اشاره به افتتاح این بیمارستان در سال ۸۵، گفت: در طبقه بندی مراکز درمانی، تعدادی از مراکز، درمان اولیه را انجام می‌دهند و سطح بندی خدمات درمانی و توزیع امکانات بر اساس شاخص‌هایی همچون جمعیت صورت می‌گیردو.

وی افزود: بیمارستان فیروزکوه بیشتر در درمان اولیه مصدومان فعال است و امکانات درمانی و تجهیزاتی مناسبی نیز دارد به گونه‌ای که سی تی اسکن که در شرایط عادی به چنین بیمارستانی تعلق نمی‌گرفت اما در دوران همه گیری کرونا توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی، سی تی اسکن در این مرکز نصب شده است و کمبودهای آن نیز برطرف می‌شود.

وزیر بهداشت با اشاره به قرار گرفتن فیروزکوه در محور مواصلاتی پر تردد به ویژه در ایام تعطیل، گفت: برای رسیدگی اولیه به مصدومان سوانح و حوادث باید اقدامات لازم انجام شود و با همکاری سازمان انتقال خون، یک پایگاه انتقال خون در فیروزکوه ایجاد می‌شود تا نیازهای خونی مصدومان حوادث ترافیکی، برطرف شود.

عین اللهی عنوان کرد: انتقال بیماران بدحال به مراکز درمانی مجهز و تخصصی تهران با روش جدیدی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اجرایی کرده، انجام می‌شود و تاکید ما این است اقدامات سرپایی بیماران در کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان انجام شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *