امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوری موشکی ایران به معنی ارتقای قدرت بازدارندگی است

تبریز- ابتکارآنلاین: نماینده ولی فقیه در آذبایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: فناوری و توان موشکی جمهوری اسلامی ایران به معنی ارتقای قدرت بازدارندگی است و این موضوع تعارف بردار نیست.
کد خبر: 16775
زمان انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ بعد از ظهر -
51 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – حجت السلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، عملیات موشکی ایران ضدتروریست‌ها در سوریه، عراق و پاکستان را نه تنها یک تمرین بزرگ دفاعی، که قدرت‌نمایی یگان موشکی جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد و افزود: هدف‌گیری نقطه‌ای موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرحله جدیدی از بازدارندگی ایران را به نمایش گذاشت.

وی اظهار کرد: عملیات موشکی علیه مقر تروریست ها یک الگوی متفاوت از سوی ایران است که شلیک از نقاط مختلف کشور به سمت اهداف چندگانه شاخص اصلی و برجسته آن بوده که برای دشمنان تعجب آور و برای دوستان خوشحال کننده است.

آل هاشم با اشاره به اینکه حجم و گستردگی عملیات موشکی ایران غافلگیری دشمنان در چند جبهه را سبب شد، ادامه داد: همه دشمنان به خصوص آمریکا و اسرئیل غاصب باید متوجه باشند که ایران از مرحله پاسخ از زمان و مکان عبور کرده است و این پیام روشن ایران است که هر زمان و از هر نقطه ای اراده کند، دشمن را سرکوب می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با هیچ تهاجمی علیه خود مماشات نخواهد کرد و بدون لکنت تهدیدات را پاسخ خواهد داد، یادآور شد: ایران به هیچ عنوان به دنبال گسترش و جنگ نیست، اما در موضوع امنیت با کسی تعارف ندارد.

آل هاشم اعتماد به نفس و تکیه بر داشته های علمی و دفاعی را از جمله دستاوردهای بسیار مهم انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: این درس بزرگی است که امام خمینی (ره) به ملت بیدار ایران اسلامی آموخت و آن هنر نترسیدن از غیر خداست.

وی ادامه داد: مردم با بصیرت ایران در طول ۴۴ سال گذشته نشان داده اند که برخلاف تصور دشمن همیشه متقاعد به قواعد بازی نیست و عملیات موشکی اخیر برای رژیم صهیونیستی و هواداران این رژیم منحوس دارای پیام مشخص است.

آل هاشم فرماندهی داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری را عامل اصلی و مهم قدرت روز افزون دفاعی کشور دانست و اظهار کرد: ما همه این قدرت را مدیون رهبری می‌دانیم و مدیون تلاش های خستگی ناپذیر جوانان دانشمند هستیم.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، برپایی انتخابات باشکوه و با حضور حداکثری را قدرت آفرین دانست که امنیت ملی را به طور فزاینده ای بالا می برد.

آل هاشم یادآور شد: بدون تردید مردم ایران اسلامی و آذربایجان قهرمان بار دیگر تمام محاسبات دشمن را در یازده اسفند ماه به هم خواهند زد و با برگزاری انتخابات پرشکوه بار دیگر حماسه ای ماندگار و قدرت آفرین خلق خواهند کرد.

وی به دیدار اخیر رهبر انقلاب با ائمه جمعه کشور اشاره و اضافه کرد: ایشان به ضرورت میدان‌داری مردم تاکید کردند و فرمودند که وظیفه نخبگان و خواص ایجاد بستر برای حضور مردم در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات است که باید در این راستا تلاش های فراوانی به انجام برسد.

آل هاشم به توطئه ها و دسیسه های گوناگون دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون اشاره کرد و افزود: جریانات مختلف طی این سال ها سعی داشتند تا مردم را از نظام ناامید کنند و حضور مردم در معادلات جامعه را کمرنگ کنند، اما بر اساس تلاش بی‌وقفه امامین انقلاب این نقشه ها همواره نقش بر آب شده است.

وی جمهوری اسلامی را نظامی برخاسته از مطالبات مردمی و یک نوع حکومت مردم سالار دینی توصیف و اظهار کرد: امام راحل همواره تلاش کردند تا اهمیت و نقش مردم از آنها سلب نشود و مردم در همه عرصه‌ها نقش‌آفرین باشند، حضور مردم در راهپیمایی‌ها و تشییع جنازه پیکر شهدا و حرکت جهادی در تمام عرصه‌های کشور و رفع محرومیت نشانه‌ای از حضور همیشگی و مستمر مردم در دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن است.

امام جمعه تبریز به فرا رسیدن ایام اعتکاف در ماه پرفیض رجب اشاره کرد و گفت: در سطح آذربایجان شرقی تعداد ۱۴۵ مسجد آماده پذیرایی از معتکفان است و به امید خدا امسال نیز مثل سال های قبل شاهد مشارکت کم‌نظیر در مراسم اعتکاف خواهیم بود و کسانی که دوران طاغوت را دیدند به خوبی می‌دانند که اعتکاف برای افراد محدود و قشر خاص بود، که با انقلاب اسلامی شاهد جهش بزرگ در این حوزه ها هستیم.

آل هاشم ادامه داد: دشمنان همه تلاش را برای شرکت نکردن جوانان در آیین های مربوط به اعتکاف می کند، اما هر سال شاهد شرکت همه جوانان هستیم و این موجب ناامیدی دشمن شده و ایجاد امیدواری برای آینده مملکت است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *