امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرونده هفته دوازدهم کورس گنبدکاووس با معرفی اسب‌های برتر بسته شد

گنبدکاووس- ابتکارآنلاین: روز دوم و پایانی هفته دوازدهم کورس اسبدوانی پاییزه - زمستانه گنبدکاووس عصر امروز جمعه (۲۹ دی) در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار و پرونده آن با معرفی اسب‌های برتر بسته شد.
کد خبر: 16779
زمان انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵ بعد از ظهر -
56 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – در روز دوم و پایانی هفته دوازدهم مسابقات اسبدوانی پاییزه – زمستانه گنبدکاووس، ۸۰ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، تروبرد و دوخون» در هشت کورس شامل سه دور هزار متری، سه دور هزار و ۲۰۰ متری و ۲ دور هزار و ۶۰۰ متری با هم به رقابت پرداختند.

در دور اول این مسابقات، ۱۲ راس اسب بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته پنج به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «ییلدیز میثمی» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و به مقام اول رسید و اسب‌های «کیانا کلاته» و «دایان حبیب لی» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته هفت بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «یارین ای تی سی» اول شد و اسب‌های «آسنا خان» و «ریو گاز» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد تروبرد در دسته مبتدی و نبرده بود و با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «آرچ من» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «سیران» و «لاکسینا» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم روز دوم و پایانی هفته دوازدهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه – زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته چهار بود که با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «سامر شاه» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «رگبار» و «کامرن» به‌ترتیب رتبه دوم و سوم شدند.

در دور پنجم که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون در دسته میدان آزاد بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «مایا نور» اول شد و اسب‌های «ارتش» و «سو بهار» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور ششم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته ۲ بود که با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «سباستین» اول شد و اسب‌های «جاستیک» و «فوکوس زر» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هفتم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته یک بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد، اسب «طاغن بای» اول شد و اسب‌های «یادگار جاهد» و «آریا قلی زاده» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور هشتم و پایانی این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته سه بود و با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد، اسب «سار سارا» اول شد و اسب‌های «فوکوس تایم» و «والفین» به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز دوم و پایانی هفته دوازدهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه – زمستانه گنبدکاووس در پایان ۱۵ میلیارد و ۳۰۲ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر پرداخت کردند.

مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه – زمستانه گنبدکاووس تا پایان اسفند امسال روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *