امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کمبود نیرو و تجهیزات در هلال‌احمر زنجان

زنجان - ابتکارآنلاین: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: کمبود نیروی انسانی در هلال‌احمر مشهود است؛ زنجان نیز از جمله استان هایی است که در حوزه نیرو و تجهیزات دچار کمبود است.
کد خبر: 16770
زمان انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ بعد از ظهر -
17 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – حکمت‌اله هاشمی شامگاه دیروز (پنجشنبه ۲۷ دی ماه) در جلسه ایجاد اتاق فکر با تاکید بر ضرورت استفاده از تجربیات، ایده‌ها و پیشنهادات موثر در جهت پیشبرد اهداف عالی هلال‌احمر، اظهار کرد: یکی از اقشاری که می‌توان از تجربیات آنان در راستای پیشبرد اهداف هلال‌احمر استفاده کرد بازنشستگان هستند که محرم مجموعه به شمار می‌روند و باید از تجربه و علم آنان که به تفکر مدیریتی کمک می‌کنند استفاده کرد.

وی با توضیح اینکه باید تهدیدها را به نفع مردم و جامعه به فرصت تبدیل کنیم و هم‌اندیشی در موضوعات مختلف می‌تواند در تحقق این موضوع کمک کننده باشد، گفت: اعضای اتاق فکر باید برای برون رفت از مشکلات حوزه‌ها و انجام سیاست‌هایی که منجر به توسعه و پیشرفت جمعیت هلال‌احمر استان می‌شود فعالیت کنند.

هاشمی مولدسازی را پایه و ستون اصلی همه اقداماتی دانست که در اتاق فکر انجام خواهد شد، بیان کرد: این زیر ساخت‌ها برای حل مشکلات هلال‌احمر کمک قابل توجهی  می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با توضیح اینکه طی هشت سال گذشته حرکت در این‌مجموعه لاک‌پشتی بوده و مطالبه‌گری انجام نشده است، تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی در هلال‌احمر مشهود است همچنین زنجان در حوزه نیرو و تجهیزات نیز فقیر است.

وی با توضیح اینکه در حوزه توان‌بخشی نیروهای ارزشمندی داریم که در بخش‌های مختلف کارهای فنی را انجام‌ می‌دهند، افزود: باید از گذشته در این حوزه نیروسازی انجام می‌شد که محقق نشده و در حال حاضر این موضوع یکی از چالش‌های توان‌بخشی است.

این مسئول در ادامه با یادآوری این موضوع که هلال‌احمر عضویت در صلیب سرخ جهانی  را دارد و برای حمایت از سلامت انسان‌ها با استفاده از ظرفیتی که دارد، داروهای تک نسخه‌ای را وارد می‌کند، گفت: هرجایی که ظرفیت هلال‌احمر موجب حمایت از سلامت انسان‌ها باشد از آن استفاده می‌کنیم و در همین راستا نیز باید داروخانه هلال احمر زنجان نیز به فوریت‌های دارویی  تبدیل و این مهم محقق شود.

هاشمی با اشاره به اینکه درمان اضطراری برای شرایط اضطراری تعریف شده و باید محقق شود چرا تکمیل‌کننده چرخه امداد و نجات است، تاکید کرد: ساختار امداد و نجات با تجهیزات و نیروی معنا پیدا می‌کند که باید این موارد را محقق کنیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *