امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ما به حکمرانی ارزی نیاز داریم

دماوند - ابتکارآنلاین: امام جمعه دماوند گفت: مردم به خاطر تورم و افزایش قیمت ها در سختی و رنج هستند.
کد خبر: 7521
زمان انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷ بعد از ظهر -
48 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند با اشاره به اینکه امروز سوم شعبان سالروز میلاد با سعادت حضرت سیدالشهدا (ع) و روز پاسدار است اظهار داشت: این روز را به همه شما نمازگزاران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و به همه پاسداران عزیز انقلاب اسلامی تبریک می گویم.

وی با بیان اینکه پاسداران انقلاب اسلامی، خدمتگزاران صادق مردم هستند و در همه عرصه‌های خدمت و هنگام نیاز حضور دارند و به خدمت به مردم افتخار می‌کنند گفت: مردم ایران سپاه پاسداران را دوست دارند و به خاطر آن به خود می بالند. سپاه سرزنده و بانشاط به خدمت خود ادامه می‌دهد و تحریم‌های دشمنان از محبوبیت سپاه چیزی نمی کاهد.

فتاح دماوندی افزود: سپاه از دل مردم بیرون آمده و در دل مردم جا دارد. سپاه باید مردمی بماند و مردمی بودن خود افتخار کند.

وی عنوان کرد: مردم به فتنه سیاسی – اجتماعی دشمن در پاییز ۱۴۰۱ ورود نکردند و با فتنه گرانی بی‌محلی کردند و دشمن را تنها گذاشتند و در صحنه‌های مختلف از جمله راهپیمایی‌ها و تشییع جنازه شهدا و علما حضور پیدا کردید، به جنگ اقتصادی روی آورده اند و تهدید ایران به گشودن پرونده‌های موشکی و پهپادی و حقوق بشری و راه اندازی کمپین‌ها و تظاهرات و تجمع‌ها و نشست‌ها در خارج کشور و رسانه‌ها علیه نظام اسلامی ما، همه و همه برای کودتای اقتصادی علیه ماست.

امام جمعه دماوند گفت: ناترازی تجاری و خروج سرمایه از کشور و تورم بالا و عدم تحقق کامل درآمدهای نفتی در برخی عرصه‌ها و فشار تقاضای واردات خودرو و نداشتن نقشه ارزی و تجاری کشور و وابستگی به درهم امارات هم از عوامل ضعف اقتصادی ماست و هجوم مردم برای خرید طلا و دلار و مسکن برای حفظ ارزش پول خود یا سوداگری عده‌ای در این بازار ملتهب هم از عوامل بالا رفتن قیمت‌ها شده است.

امام جمعه دماوند بیان داشت: ما به حکمرانی ارزی نیاز داریم و بانک مرکزی باید افسار دلار و سکه را در دست بگیرد و از دست کانال‌های غیر رسمی و صرافی‌ها خارج کند و ایجاد سوئیفت و شبکه تبادل مالی بین ایران و روسیه و اتصال ما به ۱۲ بانک روسی و توافق ایران و چین برای حذف دلار و انجام مبادلات تجاری بر پایه ریال – یوان می‌تواند نقطه امید بخشی برای حکمرانی ارزی خارجی ایران باشد.

خطیب نماز جمعه دماوند با اشاره به اینکه مردم به خاطر تورم بسیار بالا و افزایش قیمت‌ها در سختی و رنج هستند گفت: مردن از دولت توقع دارند که قیمت‌ها را کنترل کند، اقشار ضعیف جامعه به خرید سکه و دلار فکر نمی‌کردند و فکر نمی‌کنند اما نیاز دارند که برنج و گوشت بخرند، قیمت گوشت سرسام‌آور شده است، البته دولت سعی کرده است قیمت مرغ منجمد را پایین نگه دارد. اما قیمت گوشت گوسفند و گوساله گرم حدوداً ۱۰ برابر مرغ منجمد شده و قابل تحمل نیست.

وی تاکید کرد: دولت باید برنامه ریزی داشته باشد تا اقلام مورد نیاز روزانه مردم و خوراکی‌های ضروری را به قیمت متناسب با حقوق حداقلی حدود ۶ – ۷ میلیون تومانی فعلی در دسترس مردم قرار دهد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *