امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت در بودجه سال آینده بیشتر به فکر مردم کم درآمد باشد

دماوند - ابتکارآنلاین: امام جمعه دماوند گفت: دولت در بودجه سال آینده بیشتر به فکر مردم کم درآمد باشد.
کد خبر: 15670
زمان انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ بعد از ظهر -
41 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند با اشاره به اینکه عزاداری باشکوه و پر سر صدا برای حضرت فاطمه (سلام الله علیها) از مصادیق تعظیم شعائر اسلامی و ادای حقوق پیامبر عظیم الشأن اسلام است اظهار کرد: از سخنرانان و مرثیه‌سرایان محترم تقاضا داریم سبک زندگی فاطمی را برای مردم تبیین کنند و بگویند که چگونه می‌توان در خانه کوچک و با ساده زیستی و قناعت فرزندان بزرگ و تأثیر گذاری تربیت کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (سلام الله علیها) در ولایت مداری و دفاع از نبوت و امامت و در عبودیت و بندگی خدا و در سیاستمداری و جهاد تبیین و در تبلیغ معارف اسلامی و الهی الگوی واقعی همه ماست گفت: حتی گریه‌های حضرت فاطمه بعد از رحلت رسول خدا برای ما درس آموز و نشانگر جهاد و مبارزه با طاغوت زمان بود. گریه حضرت فاطمه فقط عاطفی نبود بلکه گریه سیاسی هم بود. گریه‌ای که در جهت استقرار نظام ولایی و توحیدی و نفی سلطه طاغوت است.

فتاح دماوندی افزود: دوشنبه ۲۷ آذر، سالروز شهادت آیت الله محمد مفتح در سال ۱۳۵۸ و روز وحدت حوزه و دانشگاه است و این روز را گرامی می‌داریم، شهیدان مطهری و مفتح با حضور در دانشگاه و گفتگو با دانشجویان و اساتید، به شبهات فکری و اعتقادی پاسخ می‌گفتند و الگوی وحدت و همفکری حوزه و دانشگاه شدند و دشمنان انقلاب اسلامی همیشه سعی کرده‌اند بین حوزه و دانشگاه اختلاف بیندازند و آنها را به هم بدبین کنند، اما رمز پیروزی همه جانبه ما وحدت و انسجام و خوشبینی به یکدیگر است. تعامل علمی پژوهشی حوزه و دانشگاه و تلاش این دو برای تولید علم و حل مسائل جدید لازمه پیشرفت کشور و قوی‌تر شدن ایران عزیز ماست.

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید برای تقویت رتبه علمی- پژوهشی کشور در جهان و برای ارتقای معنویت و اخلاق و تحقق عدالت و مبارزه با فساد و حفظ استقلال و آزادی در ایران با یکدیگر همکاری مضاعفی داشته باشند عنوان کرد: یکی از وظایف نظام اسلامی، تحقق عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد و مفسدین و سودجویان حرام خور سیری ناپذیر است و وجود فساد اقتصادی و مالی در هر نظامی زشت و ناپسند است و در نظام اسلامی زشت‌تر است و البته این مشکل در طول تاریخ وجود داشته است، چون زیاده خواهی همیشه وجود دارد.

فتاح دماوندی گفت: اینکه چگونه یک فساد بزرگ اقتصادی ۳ میلیارد دلاری شکل می‌گیرد باید به عوامل زمینه ساز آن توجه کرد و باید راهکارهای منتهی به فساد را بست و این ضعف سامانه‌های نظارتی و قوانین ناکارآمد و نظام اداری معیوب از عوامل فساد اقتصادی است.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه ما برای دور زدن تحریم‌ها به پیمان‌های پولی غیر دلاری نیاز داریم گفت: بالغ بر ۶۰ درصد مبادلات تجاری ایران و روسیه بر اساس ارزهای ملی ریال و روبل در حال انجام است و دولت محترم باید برای رفع تحریم‌ها و عادی‌سازی روابط اقتصادی با کشورهای جهان تلاش خود را متوقف نکند، ما علاوه بر موفقیت‌های بزرگ، نقایص و مشکلات اقتصادی فراوانی داریم که سفره کوچک برخی اقشار محترم مردم نمایانگر آن است و از دولت و مجلس محترم می‌خواهیم در بودجه سال آینده بیشتر به فکر مردم کم درآمد باشند، چون زندگی برای اقشار ضعیف سخت است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *